Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Podle mě je rozdíl v tom kolik je dětem, které jdou do pěstounské péče nebo do DD. Jsem přesvědčena, že miminka a malé děti nemají být v ústavech, ale u větších dětí je to individuální. Podobně je nejasné, co s většími sourozeneckými skupinami, kde je dětem od 4 do 15 let.

Jinak jsem ráda, že se Ti daří a že chápeš potřebu vzdělání. Mám na starost velké děti 16-20 let. Vím, že to není úplně lehké.

Držím Ti palce a přeji hodně štěstí v Tvém životě.

PS. Jsem taky jedna z tet v jednom DD. :-)

0 0
možnosti

Už jsem si zvykla na to, že se na pěstouny hledí jako na prospěcháře, kteří děti pouze využívají. I na to že jediná správná výchova je ta ústavní, kde si odborníci podávají dveře a dítě je ochráněno od zlých nenasytných pěstounů. Nic jiného jsem v době, kdy hrozí omezení umisťování dětí do DD a DC, nečekala. Je to konkurence jako každá jiná. I děti z pěstounských rodin by měly co vyprávět a nebylo by to veselé povídání. Ne všechny děti na svůj pobyt v DD, mezi šikanujícími spolubydlícími s nízkým IQ, vzpomínají rády. Je těžké vidět dítě bát se večer usnout aby mu do postele nevklouzl starší kluk nutící ho dělat věci, kterým nerozumí, nelíbí se mu a dělat je nechce. Není myslím třeba je rozvádět. To je vzpomínka na dětský domov, která jednomu z našich pěstounských dětí nejspíš nikdy nevybledne. Ono se toho na pěstouny nakydá hodně, ale každá mince má dvě strany. Netvrdím, že každý DD je špatný ani to že všichni pěstouni mají naleštěnou svatozář. Jen doporučuji, aby jste to s tím očerňováním pěstounů moc nepřeháněli, tak jako tak to za vás dělají média. Jako dlouhodobý pěstoun vím, že zrušení DD nehrozí. Noví dlouhodobí pěstouni nejsou a v nejbližší době nejspíš ani nepřibudou. Pěstouni přechodní jsou velkým přínosem, ale nemají možnost zastat úplně všechno. Ředitelé děcáků a myslím že i dětských center mohou klidně spát.Kam by ty děti, které nesmí do ústavů, stát dal? Opět musím konstatovat, pokud něco hrozí, tak to je zánik dlouhodobé pěstounské péče, nikoli rušení DD a DC.

3 0
možnosti
Foto

J91a96n19a 49M71a35j57o76v11á

20. 4. 2016 20:13

Z čeho soudíte, že hrozí zánik dlouhodobé pěstounské péče? To by mne nenapadlo ani ve snu.

0 0
možnosti
Foto

J59a48n33a 21M38a17j31o64v80á

20. 4. 2016 17:06

Dovolím si domnívat se, že každá forma péče o ohrožené děti má své opodstatnění a místo. Má smysl pokusit se pracovat s biologickou rodinou, je pravda, že malé děti potřebují lidskou náruč víc, než cokoliv jiného. U větších děti by pak nebylo od věci zohlednit více faktorů a pěstounskou péči nebo pobyt v DD volit s rozmyslem a ohledem na potřeby dítěte a možnosti (rezervy) jeho rodiny. Některé děti špatně snášejí DD, jiné napsal vnímají pěstounskou péči jako zradu vlastní rodiny... možnosti a variant je mnoho. Každá forma náhradní péče už je jen hledáním lepší ze špatných variant a univerzální řešení prostě neexistuje.

2 0
možnosti
Foto

Tak nevím...v diskuzi to zaznělo mnohokrát, až jsem přesvědčený, že to nechceš pochopit úmyslně...malé dítě od kojence a pak ještě pár let potřebuje něco, co mu žádný sebelepší ústav nedá :) O ničem jiném to není ...ústavy dál budou fungovat...pro starší děti :)

Pokud jsi tak inteligentní, jak se zdá z textu blogu, nabízí se otázka, proč nechceš pochopit to, co to už tolikrát zaznělo?

5 0
možnosti

Pane Karle, já chápu Vaší teorii a definici, ale pochopte, že se v tom orientuji trošku víc, než si asi myslíte :). Nehledě na to, že tu pořád každý mluvíte o "ústavu", chápu, že obyčejná veřejnost o tom moc neví, ale nemyslím si, že o dětském domovu by se mělo mluvit jako o ústavu ačkoliv se jedná o ústavní výchovu.

0 1
možnosti

Pane Sýkora zkusím to ještě jednou.

Protože Vám se v DD líbí od 14 let, mají se podle Vás v ČR zavírat děti do ústavů od narození? I když se ví, že je to poškozuje ve vývoji? Jsme jediná republika v Evropě, i Rumunsko má zákaz do 2-3 let, Slovensko již přes 10let do 6-7let věku!

Prosím o odpověd, děkuji...

4 0
možnosti

Paní Toušová, pokud jste ten článek nečetla, doporučuji ještě jednou, popisuji tam totiž jak jsem se několikrát s daným problémem setkal u ostatních dětí. Můžete mi, prosím, charakterizovat to poškozování ve vývoji? Nepopírám Vaši definici, ale potřebuji ji vysvětlit, děkuji :)

0 1
možnosti
Foto

Není nesmyslné řešit, jestli víc přidat pěstounům nebo dětským domovům? Nevyřešilo by některé konkrétní případy, kdyby stát přidal rodinám potřebných, když už musí utrácet peníze daňových poplatníků jak o závod? Sám píšete, že jste odešel od matky z finančních důvodů. Kdyby dostala nějaký příspěvek, nebylo by to řešení situace? Jiná věc jsou samozřejmě úplní sirotci.

0 0
možnosti

Napadlo vás, že nejde jen o peníze, ale také o myšlení rodičů? Těch sirotků bude méně, než dětí od rodičů, kteří se neumí či nechtějí postarat...

2 0
možnosti

Dobrý večer Alexandře, chápu, že se ti v DD líbilo, když si tam přišel ve věku 14 let a z důvodů, které si uvedl, mám několik známých, které v DD pracovali, děti se tam nebijí, a pokud je vedení schopné chodí se často za kulturou, jezdí k moři, na hory. ALE rodina to není a nikdy nebude, je to uměle vytvořený svět, kdy jídlo připravují p.kuchařky a uklízí p.uklízečky a vše má svůj čas a řád!

Myslím, že nynější záměr není šmahem zrušit všechny ústavy a zvlášť st.děti dávat k pěstounům, ale myslím si, že ty malé děti z koj.ústavů, ale i z DD (tys tam určitě také zažil a nevěřím, že ty netoužili po mámě a tátovi) si zaslouží žít v rodinách!!!

Já jsem v kojeneckém ústavu několik let pracovala a věř mi, že tam by se Ti fakt nelíbilo, děti neměly nic svého, byly hodně poštípané, pokousané, hodně plačtivé, s každým, kdo přišel na návštěvu by hned odešly, věšely se na úplně cizí lidi, protože jim chybělo pochování, mazlení.Na odd.bylo 14 dětí a 2 sestry ( na noc 1) a nedalo se věnovat jim individuálně, jen v houfu, ale malé dítě potřebuje svého člověka. 14letý kluk už má kámoše, partu, ale malý človíček potřebuje svého člověka.

Nevím, co Tě vede k psaní tohoto blogu, ale jen doufám, že v tomto státě konečně zvítězí zdravý rozum a ne lobby ústavů, zájmy krajů, které zaplatily velké peníze za rekonstrukce ústavů apod.

Měj se fajn a přeji úspěch v tom velkém světě!

6 0
možnosti

Dobrý večer, předem bych Vám chtěl poděkovat za Vaší reakci, je vidět, že pro Vás pojem "dětský domov" neznamená pouze ústav. Rád bych Vám nyní přiblížil to vše, co jste teď popsala, sice jsem to měl v plánu do dalšího blogu, kdy postupně budu veřejnost seznamovat s tím co je vůbec DD, ale udělám nyní výjimku. Přesně tak, jako píšete Vy, díky DD jsem byl u moře atd. V tom jak píšete to, že to rodina nikdy nebude máte svým způsobem pravdu, ale teĎ už k tomu mému. Koncepce našeho dětského domova je založena na "rodinném" stylu, tzn., že se paní ředitelka snaží tyto děti seznámit s tím, co by měly v rodině, respektive jim to alespoň přiblížit - tzn. jídlo u nás nevadí kuchařka, ale tety za pomocí dětí a samotné děti si také své rodinné skupiny uklízí. Viz třeba já, já jsem na tzv. "startovacím" bytě, kde se již několikátým rokem učím samostatnosti, učím se hospodařit s penězi atd. Tímto bych tedy chtěl podotknout fakt, že ne všude je to tak výborné jako právě u nás. Zde, když to řeknu lidsky na to nikdo "neprdí" a naopak táhne děti tím správným směrem. Pokud tedy zmiňujete zdravý rozum, zamyslete se, prosím ještě jednou. Děkuji za Vaše přání! Krásný zbytek večera :)

2 1
možnosti

Protože Vám se od 14let libi být v ústavu a máte se tam mnohem líp, než byste se měl v rodině

mají se u nás v ČR zavírat malá miminka do ústavů? Proto mají zažívat citovou deprivaci?

Slyšel jste o tom, že v jiných zdravotnických zařízeních - nemocnicích, se hospitalizuje s dětmi i doprovod (rodič) ?

Víte, že se i miminka vyndavaji z inkubátorů? Ta miminka, která potřebují intenzivní lékařskou péči, se "klokankuji", protože nikdo nepochybuje jak je to pro vývoj dítěte DŮLEŽITÉ!!!

4 0
možnosti

Je rozdíl být v dětském domově od 14 let a je rozdíl,být rok v kojeneckém a dalších ústavech do 6 let.Vzhledem k vlastní zkušenosti a zkušenosti bratra,který tam byl ještě déle,jsem zásadně PROTI DD!!! ;-€

3 0
možnosti

Chcete mi tedy v podstatě říct, že jsem nezažil a neviděl ten postup a přístup k adopci? Vašeho bratra je mi líto, ale já se mám v DD dobře, vše záleží také na samotném přístupu zaměstnanců..

1 1
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS