Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V46l11a54d55i39m13í45r67a 95G98u63b40a28n45i68č55o54v35á 7307374779

Není správné, že je dítě po tom co muselo odejít z rodiny uvrženo do tak drsných a nehostinných podmínek jaké jsou v diagnostickém ústavu. Bodování, společnost problémových dětí, přísný režim ani v nejmenším připomínající rodinu, kterému mnohdy předchází ještě drsnější odebrání z rodiny. A právě v začátcích by dítě mělo být v klidných podmínkách s chápajícím personálem kde ho nešikanují děti, které jsou drsnějšího ražení. Dva měsíce je dlouhá doba a labilnější děti se zatvrdí nebo je to úplně zazdí. Možná právě proto je DD takovým strašákem. Copak se to nedá řešit jinak?DD jsou plné odborníků a nové přírůstky nemají každý den.Tamější odborníci by mohli děti přece diagnostikovat v klasickém DD. Pak by odpadlo to sledování dítěte v nehostinných podmínkách připomínajících výchovný ústav a zahájení života bez rodiny by nemuselo být tak tristní.

+1/0
25.4.2016 15:13
Foto

Z40u63z78a43n90a 42Z76a63j96í33c22o33v61á 4402224926260

Mám spolužačku z gymplu, která je ředitelkou dětského domova. Vím od ní, jak moc se o děti starají a že jim taky ve městě zřídili byty, kde děti od 16let bydlí, aby se naučily hospodařit. Samozřejmě pod dohledem. taky vím, jak slaví každý úspěch - například když nějaké dítě získá výuční list nebo maturitu. Je to pro tety ta největší odměna. Moje dcera je psycholožka a pracuje v diagnostickém ústavu pro dívky a svou prací a pomáháním žije. Má můj obdiv, většinou je pro své klientky tou jedinou, která je podporuje a pomáhá, samozřejmě s kolegy.

Přeju Vám, Alexandře, hodně štěstí v životě a děkuji za zajímavé články.R^

+1/0
24.4.2016 20:13

A86l26e14x30a48n68d59r 19S33ý50k51o60r61a 9343747375374

Dobrý večer, dekuji. Mohu se zeptat, kde Vase spoluzacka pracuje? :) Dekuji mockrat :)

0/0
25.4.2016 0:10

I67v70a89n76a 95K22u13l90h41á12n39k28o94v83á 5376428613192

Jsem velmi ráda, že konečně se inteligentní mladý muž, který toto prostředí zná zevnitř, odhodlal říci pravdu. Ne každé dítě v krizové situaci touží po nové rodině, ne pro každé dítě je správné řešení dětský domov. Je však důležité, aby byly zachované obě možnosti.

0/0
23.4.2016 15:06

J42a20n73a 20T24o19u82š81o18v35a 8227454715879

Pro 14 leté určitě. Ale pro malé děti, hlavně do 3 let ev. do 6 let, určitě není důležité zachovat ústavní výchovu.

+1/0
23.4.2016 15:18
Foto

J58a33n12a 53M32a35j20o30v91á 4275562376563

Já tedy ani v takovém případě nechápu, kam mizí širší rodina. Kde jsou ostatní příbuzní? Otec, prarodiče, tety a strýcové? Občas mám (obecně) pocit, že žijeme v zemi, kde rodinné vazby a vzájemná odpovědnost zcela zmizela.

+1/0
23.4.2016 21:46

A78l15e55x67a32n28d71r 64S94ý26k93o59r74a 9673227395934

Širší rodina nejeví zájem. Jediný, s kým jsem v kontaktu, je sestra a babi.

0/0
23.4.2016 22:04
Foto

J65a28n65a 67M39a45j60o34v88á 4395822326893

Ten dotaz reagoval na Janu T. a byl spíše obecný, ale děkuji.

0/0
23.4.2016 22:24

J80a92n67a 80T35o13u12š78o53v23a 8527254935389

Já si nemyslím, že zrovna u nás se širší rodina opomíjí.

U miminek často není uvedený otec, tím se půlka příbuzných ruší...

Ze zkušeností vím, že těch dětiček bývá víc od jedné matky a babičky nezvládnout všechny....

0/0
23.4.2016 22:07
Foto

J85a59n71a 60M51a18j61o32v90á 4185902206743

S miminky zkušenost nemám, u starších dětí jsem ale opakovaně viděla, že se právě širší rodina tak nějak "rychleobejde", dítě se přednostně umístí (DD, Klokánek) a teprve následně řeší, kam dál. Za mne je to nešťastný postup.

Navíc se mi jeví, že příliš zásahů státu doslova likviduje přirozené rodinné vztahy. Lidi se o sebe nestarají - stará se stát. Což je špatně, pokud je to první volba, což u nás je.

+1/0
23.4.2016 22:28

J20a17n96a 39T42o80u71š36o22v66a 8177854855369

Mám zkušenost s miminky a zde se biorodina i širší řeší velmi, možná je to tím, že se jde tímto směrem teď více než v minulosti.

Ale abych se vrátila k původní myšlence. S právními lhůtami rodiny i širší a s termíny soudních řízení se dítěti jeho situace velmi velmi táhne.

Trvá i 13měsíců než je dítě tzv.právně volné, ač matka podepsala souhlas s adopci v porodnici a širší rodina péči o další dítě nezvládla. apod.

Tak jak je důležité, aby malé děti měly u sebe někoho v nemocnici, je důležité, aby i tyto děti, které mají smůlu na start v životě, měly svojí i když náhradní rodinu i když jen přechodně...

Jsou v porodnicich opuštěné, matky odejdou...

0/0
24.4.2016 12:44
Foto

J90a85n74a 52M25a24j51o31v48á 4385672326793

Ano, o tom, že malé děti potřebují individuální péči spor není. O tom, že u nás systém neumí reagovat rychle taky ne.

Hlavní aktér tohoto blogu ale měl při odchodu do diagnostického ústavu a následně DD 14, rozhodně tedy nebyl malý a zátěž byla zase jiného typu. Při nefunkčnosti celé rodiny (tedy i širší) pak náprava prostě nenastane "lusknutím prstem" přesunem do DD. A to se blog trochu snaží čtenářům podsouvat. Ano, dnes je dětem v DD dobře, po materiální stránce rozhodně. Sílu svého příběhu a předchozích životních zkušeností ale ničím, než vlastním rozhodnutím a intenzivní prací, nezmírní.

+1/0
24.4.2016 13:55

A81l29e69x75a72n44d91r 36S68ý46k26o23r81a 9223657585474

Zdá se mi, že opět nechápete podstatu tohoto blogu, nebo spíše nechcete chápat.

0/0
24.4.2016 15:50

A14l53e65x31a34n40d14r 43S48ý94k60o68r84a 9573107745584

Zdá se mi, že opět nechápete podstatu tohoto blogu, nebo spíše nechcete chápat.

0/0
24.4.2016 15:50

J90a54n91a 95T40o23u51š44o63v27a 8377364115419

Je dobře, že nejsme ve sporu, co je potřeba pro malé děti. :-)

Těm opravdu materiální dostatek nestačí.

K blogu jsem se nevyjadřovala, reagovala jsem na komentář.

Kvůli minulému blogu, kde jsme se dočetli, že se za přechodné pěstouny vyhazují peníze, protože mívají i během roku někdy volno...

Rozdíl mezi 14 letým a dětmi do 3 ev.6 let já chápu, s tím mají problém jiní..

+2/0
24.4.2016 17:27
Foto

J38a65n89a 90M62a78j23o59v93á 4385712386953

Asi to chce brát s rozumem. Je to velká změna a na tu vždycky reagují lidé s obavou. Ani já si rozhodně nejsem jista, jestli je pěstounská péče vždycky ideální a jestli DD jsou až takovými viníky životních neúspěchů dětí.

Jednoznačné je to snad jen u těch miminek - ty prostě patří do bezpečí lidské náruče.

+2/0
24.4.2016 19:21
Foto

J96a75n98a 61M67a22j17o63v73á 4145542176223

A co se týče práce s širší rodinou - věřím Vám, že se to asi lepší, sama jsem toto zatím nezpozorovala. Dle mne by ale výrazně prospělo právě nižší zasahování státu do rodinných záležitostí. Sama jsem měla příležitost zažít extrémní situaci, kdy to vypadalo, že jedno z nevlastňat skončí v ústavní péči (naštěstí soudkyně neměla pro tento nápad pochopení).

0/0
24.4.2016 19:31

J52a79n89a 76T85o16u22š92o28v39a 8287674195219

Bohužel některým lidem i politikům to tak jednoznačné nepřipadá.

Změna je pomalá a plán na 6 let je absurdní.

Určitě se širší rodina více řeší a vím, že to tak nebývalo...

Ústavní výchovou se "vyhrožuje" i přechodným pěstounům, kteří se velmi snaží, aby se dítě dostalo do rodiny.

Stát nezasahuje vždy, vím o rodičích, kteří mají x dětí a další mít budou, nestarají se o žádné, ale práva mají ke všem...

0/0
24.4.2016 20:47
Foto

J79a77n93a 96M67a68j83o54v46á 4875272746673

Nejde mi o práva, ale o reálnou péči.

Ale to určitě není téma k řešení v této diskusi, omlouvám se, zamotala jsem nás do toho.:-/

+1/0
24.4.2016 21:01

J87a34n74a 90T84o46u55š65o70v79a 8147614845319

Já Vám rozumím...O právech mluvím já, protože u těch miminek jsou zásadní, v tom kam můžou jít a hlavně jak rychle tedy pomalu...

+1/0
24.4.2016 21:12

A83l13e57x69a43n98d13r 95S82ý95k19o56r49a 9533677345534

Když už tak bych to řešil individuálně.

0/−1
23.4.2016 22:07
Foto

B87r67o41n53i15s92l64a37v 81G71a65b23r16y24š 2922159821

Doposud jsem měl o dětských domovech takové zkreslené představy, opravdu jsem netušil, jak to v nich vypadá a jak to v nich chodí. Musím přiznat, že jsem rád, že jsem toto prostředí nepoznal, ale nezatracuju je. Je to pořád lepší, než kdyby děti skončily na ulici. V tomhle směru je považuju za "přestupní stanici" nebo "dočasný domov". I když Váš popis běžného dne působí dobře, přesto bych usiloval o to dostat se do nějaké rodiny.

Ale zajímá mě toto: toužil jste se někdy zase vrátit k matce? Nepřál jste si dostat se do nějaké rodiny, myslím to tak, že by Vás někdo adoptoval?

+3/0
23.4.2016 11:17

A62l70e42x39a57n41d67r 83S38ý90k93o75r89a 9153227135554

Dobrý večer, děkuji za Váš dotaz. Ano, toužil a to mnohokrát, ale její situace to nedovolala, teď už říkám ještě, že tak :). Do jiné rodiny jsem jít nechtěl. Hezký večer :)

0/0
23.4.2016 22:06
Foto

B60r72o26n89i39s97l63a14v 15G27a41b39r68y89š 2942629441

Smím vědět, proč jste nechtěl do jiné rodiny?

0/0
24.4.2016 11:03

A69l15e62x20a57n20d98r 84S30ý64k72o42r16a 9813597115134

U mě je to o tom, že nemám rád změny, jak jsem v článku psal, těžko jsem si ze začátku zvykal na nové prostředí, kterým byl DD a nedovedu si představit, jaké by to bylo v "nové" rodině, nehledě na fakt, že v tomto věku už moc dětí do jiných rodin nechodí :).

0/0
24.4.2016 11:52

J67i42ř41í 66L71u40č44a75n 3533352509526

Dobrý den Alexandře.

Četl jsem oba vaše články a přiznám se, že jsem na rozpacích.

Je velice netypické, aby mladý muž, který byl ve 14 letech nedobrovolně odebrán z rodiny, který do té doby neměl zkušenost s ústavním životem, byl následně spokojen s tímto způsobem života a ještě ho propagoval a hájil. Opak bývá pravdou. I zanedbávané a týrané děti pláčou za maminkou. Je jim smutno po jediné osobě, která je měla svým způsobem ráda a starala se o ně. Neuvádíte, proč jste se dostal do diagnosťáku, ale ve 14 letech to nebyla jen finanční situace maminky.

Vypočítáváte s velkým přehledem výhody ústavní péče před pěstounskou. Máte nějakou zkušenost s pěstouny? Negativní?

Díky za váš popis "normální rodinné" skupiny ve vašem domově. Mohu se zeptat, kdo z oněch 5 střídajících se tet a strejdů byl váš nejbližší? Ten, kdo vám dával lásku, kdo si s vámi hrál, kdo vám přikládal obklad při horečkách, kdo se s vámi učil do školy, kdo chodil na třídní schůzky, kdo vám pomáhal při důležitých rozhodnutích, atd...? Kdo vám nahrazoval tatínka, nebo maminku?

Píšete, že od svých 16. žijete ve svém samostatném bytě a v současnosti si jej vybavujete svým vlastním nábytkem, pro snazší budoucí osamostatnění se.

To si trochu odporuje s předchozím popisem.

Navíc, některé fráze a slovní spojení, která používáte mi nesedí k vašemu věku a vašim životním zkušenostem. Možná jste je odněkud převzal, někde slyšel, nebo četl.

Životní názor se formuje právě někde kolem 15-16 roku života a to je právě doba, kterou jste prožil v ústavu. Proto nemáte možnost objektivního porovnání. Tím se taky trochu vysvětluje vaše obhajoba ústavů, zvlášť "toho vašeho".

Přeji vám závěrem, ať se vám v brzké budoucnosti podaří založit rodinu a začít žít normální život. A nepřidat se ke statistické většině odchovanců ústavů, kterým se toto nepodaří.

+2/0
23.4.2016 9:46

A97l32e14x79a36n70d52r 96S91ý49k25o16r89a 9533767975404

Krásný dobrý den, pane Lučane!Předem Vás musím upozornit na fakt, že tyto dva články nebyly psány tak, aby spojovaly myšlenku toho prvního, ono to v názvech tak trošku vyplývá. Nevím, proč si je spojujete :).Nemyslete si, i já sám jsem z této situace na začátku nebyl dvakrát šťastný. Matka pro mne znamenala vše, což se mi v mých dvaceti letech dosti vymstilo, ale o tom někdy příště. Do diagnosťáku putovaly dříve všechny starší děti, troufám si říct od věku 10-ti let. Nyní jsem si zjistil, že už tomu tak není a sami ředitelé dětských domovů jsou proti tomuto novému trendu, což je tedy víceméně má chyba, že jsem si to nezjistil dříve, respektive psal jsem také příběh o sobě. Můžete mi charakterizovat to mé "vypočítávání"? Pokud jej tedy vidíte v tomto článku?V tom předchozím, jak jste zde uvedl, že jste jej četl, jsem vypisoval důvody svého názoru, prosím, abyste si předchozí článek přečetl opětovně. Pokud se ptáte, kdo byl pro mne z pěti střídajících tet ten nejbližší, mohu Vám odpovědět takto. V lidských kolektivech, jak je Vám jistě známo, si občas "nesednete" s některými lidmi. Když to vezmu v příkladu na té naší skupině, kde se těch pět střídalo, mohu Vám s klidným svědomím, že každá z nich opravdu odváděla výbornou práci. Hrát si se mnou nikdo nehrál, přece jen ve 14-ti už mne hraní tolik nebralo :).Myslím si, že i s ohledem na fakt, že jsem některou tetu třeba rád neměl, i tak se mi snažila dávat vše, co dává těm ostatním dětem a nebojte se, obkladů při horečkách bylo :). Jinak ještě k těm třídním schůzkám a k učením - i to vše dělají tety :). S tím nábytkem mi také, prosím, vysvětlete jak si odporuji. To mne opravdu zajímá.To, že mám dobré možnosti tento nábytek pokaždé koupit za výhodné ceny za peníze, na které vydělávám na brigádách a stíhám při tom i studovat? Pane Lučan, věřte mi, že mám možnost objektivního porovnávání, už jen s tím ohledem na fakt, že jsem byl v rodině 14 let :).Myslím si, že mé fráze s Vámi ani probírat nemusím,paní Majová o tom ví své.

0/0
23.4.2016 10:36

M72o20n58i78k67a 85R36o30l12l13o43v31á 5743812666735

Dobrý den,můžu se zeptat,jak je na tom vaše matka? Tím že neznám detaily, tak nedo kazu pochopit,že dávno nejste s ní. Já měla adoptovanou sestřenici, teta si ji vzala,v r.1976, když ji byly 3 roky,ale ten decak měla pod kůží do smrti,bohužel před pár lety zemřela,sestřenice,teta ji přežila o půl roku.Můj názor je ten,že v decaku dětem sice nechybí nic po materiální stránce,ale chybí pohlazení,láska od mámy. Tety se můžou ztrhat,ale doma to je prostě jiný.Vám přeji jen to nej.nej. nej. do budoucna.

+1/0
23.4.2016 6:52

A44l77e65x50a37n36d54r 88S58ý15k75o91r26a 9593807855664

Dobrý den, děkuji za Váš dotaz. Má matka mě ve své podstatě už nezajímá. Není to tím, že jsem v "děcáku" a že se na mne "vykašlala", ale tím, že dokázala využít toho co bych pro ní vše udělal, konkretizovat to zatím takto veřejně nebudu - možná v některém z dalších blogů. Vaší sestřenice a tety je mi líto, ale i zde, prosím, berte ohled na to, že to bylo před několika lety a od té doby se vše změnilo, tedy alespoň v našem DD dost. S Vaším názorem svým způsobem souhlasím, ale opět musím doplnit i to, že si tety opravdu snaží a dělají pro nás vše. Děkuji mockrát :).

0/0
23.4.2016 10:41

M76o22n62i40k92a 28R63o27l52l16o67v48á 5633692746425

Dobrý den,díky za odpověď.S tetama v dd jsem to myslela v dobrem,že i kdyby se ztrhaly,tak mámu nenahradi.Věřím,že pro některé děti je dd ráj a vysvobození, ale myslím,že každé dítě chce rodinu a domov. Fakt je,že zkušenost mám jen s mojí sestřenicí,ale tenkrát mi bylo 6 let a pořád vidím jak běžela k té moji tetě a volala" maminko".A i jako malá jsem vnímala závist ostatních dětí, že pro ně si nikdo nepřišel.Hezký večer.

+2/0
23.4.2016 20:45
Foto

J49a26n19a 98M41a88j44o83v14á 4895192796603

Skoro si troufám říci, že dneska už si sotva někdo myslí, že DD je zařízení, kde se děti sprchují studenou vodou. Společnost je vůči péči o děti citlivá a na opuštěné děti "slyší", jakousi představu lidé obecně mají a zas tak nerealistická nebude.

Cesta do DD přes "diagnosťák" úplně obvyklá není, ale to vy víte. A ani není neobvyklé, že v sociálně slabých, resp. nefunkčních rodinách projdou děti v pubertě těžkým obdobím a ledasco je pak k dohánění a napravování, nutně letitému. Je dobré, když se to povede. Přeji happy end a Vašemu (nejen) DD dobré využití.

0/0
22.4.2016 23:55

A37l85e52x61a45n18d15r 53S20ý14k84o47r85a 9193827485304

Vážená paní Majová, tak nyní už koukám, že jste (asi) pochopila, že to píšu já a ne jen někdo jiný. Bohužel to tak je, s názory, které jsem již zmínil se (pochopitelně) setkávám velmi často, lidé zkrátka neví co je DD. Cesta přes "diagnosťák" není obvyklá? Vy si ze mne děláte legraci, viďte? :D.. Takže v podstatě nyní spolu budeme debatovat i v této diskuzi. Vy a Váš názor a já a můj život. Pojďme do toho :)..

0/0
23.4.2016 0:16
Foto

J19a51n15a 27M82a20j64o76v67á 4445322286563

Opět - vaší existenci jsem ani jednou nezpochybnila.

Článek se více snaží, to je pravda. Ale teď jsme, jak se tak dívám, tam, kde jsme byli. Poněkud nesmyslně, já s vámi nebojuji, jen jsem chtěla autorům myšlenky nabídnout názor, že by měl být realizovan věrohodně.

A... ano. U neproblemovych dětí není důvod, aby jejich cesta do ústavní péče začínala diagnosťákem. cesta přímo do DD, případně jiného zařízení vede přímo. Není důvod děti stresovat víc, než je nutné.

Ostatní viz výše.

+3/0
23.4.2016 8:11

A88l38e54x47a91n77d81r 95S12ý34k65o37r94a 9153157235934

Tak to se mi asi ta minulá diskuze jen zdála :-). Mimochodem, informoval jsem se více, jak je to s tím DDÚ. Uznávám, máte pravdu, na dnešní poměry už cesta přes toto zařízení není standardní, ale dříve byla přímo nařízená. Ostatně ředitelé DD se proti tomuto novému postupu dosti staví.

0/0
23.4.2016 10:45
Foto

J12a34n10a 64M68a98j38o54v20á 4125412966683

to máte rychlé informační kanály, gratuluji.

co se vám zdálo, netuším.

Před osmi lety nebylo nařízeno, aby děti šly nejdříve do diagnostického ústavu.

0/0
23.4.2016 11:13

A49l69e30x91a57n95d18r 41S71ý90k69o48r22a 9493807605554

Tak o tom bych S vámi polemizoval :)

0/0
23.4.2016 22:01
Foto

J24a58n70a 53M49a29j92o55v33á 4695552186463

No to klidně můžete. Nic to nezmění a víme to oba.

0/0
23.4.2016 22:33

A67l78e63x15a65n26d66r 73S22ý56k27o85r70a 9613187935294

Ano, nezmění, ačkoliv si myslíte, že jste v tomto segmentu dosti orientovaná, pravda je někde jinde.

0/0
24.4.2016 11:53
Foto

J85a88n72a 59M55a26j47o96v94á 4305112986113

Vy víte, co si myslím? Zajímavé.

0/0
24.4.2016 12:09
Foto

J71a48n85a 62M53a12j68o58v44á 4255432886503

Od 16 jste v samostatném bytě?

0/0
22.4.2016 23:42

A46l23e35x63a57n40d47r 38S49ý68k29o73r18a 9333467665684

Ano, od 16ti let. Pod dohledem tet, samozřejmě. Něco se Vám nezdá? :)

0/0
23.4.2016 0:17
Foto

J30a45n72a 22M55a55j46o84v97á 4645912596373

Není to obvyklé.

+1/0
23.4.2016 8:13

V53ě57r25a 66Ř75í10h82o68v65á 6524674634

Mně to neobvyklé nepřipadá. Byla jsem od 14 let na internátě. Někteří spolužáci později odešli na privát. Tzn. několik se jich domluvilo a bydleli ve společném bytě. Sami, bez dospělého. Mohlo jim být také 16 (uznávám, že si to nemusím pamatovat přesně).

+1/0
23.4.2016 15:10
Foto

J42a97n26a 43M79a92j45o21v76á 4565232526763

I plzeňský DD by měl mít startovací byty od 18, ačkoliv uznávám, že to nemusí být dogma.

Co vím, obvyklé to v DD spíše není, odpovědnost za děti trvá do jejich osmnáctin.

0/0
23.4.2016 20:57

A33l67e79x26a72n41d82r 46S89ý40k75o26r92a 9663707665844

Ano, máte pravdu, ale zde je to o důvěře a schopnosti se sám o sebe postarat. Pokud se jevíte jako schopný člověk, proč to nezkusit :).

0/0
23.4.2016 22:03
Foto

J61a79n30a 54M91a22j47o67v64á 4835972246263

Nechat samotné šestnáctileté dítě v bytě, dítě, které je v DD teprve dva roky a přišlo z nevyhovujícího sociálně-ekonomického prostředí (což s sebou nese další, související neznalosti), v šestnácti, kdy jsou kluci v plném rozpuku puberty a souvisejících experimentů...dítě svěřené do péče DD soudně, kdy tedy má DD plnou odpovědnost za případný průšvih...inu, plzeňský DD má odvážné vedení.

+2/0
24.4.2016 11:13

A76l10e12x23a98n76d24r 88S48ý79k35o80r95a 9183857665634

Pokud byla pode mnou čtyři patra rodinná skupina, kde denně sloužila teta, nevidím v tom nějaký problém. Ano, byl jsem v pubertě a sem tam občas jsem něco vyvedl, ale pořád nejsem takový, jakého si mne představujete Vy :).. Plzeňský DD má vedení, které má hlavu, toť asi vše.

0/0
24.4.2016 11:57
Foto

J10a78n49a 20M70a61j72o56v78á 4755662786143

Ano, věřím, že vedení DD má hlavu.

0/0
24.4.2016 12:15

V75ě97r47a 74Ř23í97h25o90v52á 6714894704

Děkuji za pěkné počtení. Vůbec jsem neměla představu, jak to chodí v dětských domovech. Hodně štěstí! R^

+1/0
22.4.2016 23:32

J71i40ř50í 28N20o26s39e81k 1978307961446

Dnes jste již druhý obhájce dětských domovů (Lukáš Kotlár), osobně myslím, že jak DD tak pěstounský výchova mají svoje plusy a mínusy a neměl by se jako dokonalé dobro brát jen jedna možnostR^

Tak hodně štěstí do života!

+1/0
22.4.2016 23:25



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.